Есе

Професійне спрямування при вивченні фізики.
Кожна область знань має в собі притягальну силу, обумовлену своєю особливістю.
Фізика - філософія розуму , краси , творчості та урочистості природи. Вона спонукає до творчості. Тому у своїй педагогічній діяльності намагаюся створити всі умови для розвитку творчих здібностей учнів через включення їх у процес дослідження закономірностей і явищ фізики, які використовуються в їхній майбутній професії. Для цього використовую проектний і дослідницький методи , групові форми роботи , широко використовую інформаційно - комунікаційні технології, як універсальний інструмент, здатний допомогти у вирішенні найрізноманітніших завдань , що стоять перед сучасною людиною . ІКТ - важливий компонент освітнього процесу , але не головний .
Головне - це розвиток вміння думати, ставити завдання, вирішувати їх самостійно і спільно. Співтворчість вчителя і учня народжує прискорення руху до вершин пізнання.
Учням  дуже важливо в ході експерименту зрозуміти, що вивчення тієї чи іншої конкретної теми допоможе йому в професійному становленні і в пізнанні навколишнього середовища, адже фізика потрібна не тільки майбутнім інженерам, а й кухарям, кравцям, перукарям, фотографам...
 Так, наприклад, на  уроках фізики можна наголосити, що при користуванні швацьким обладнанням учні застосовують такі фізичні явища, як коливальний рух,обертовий рух, розтяг, деформація тканини, дифузія і осмос (фарбування тканин та інше). Широко застосовуються і фізичні закони, наприклад, закон Джоуля – Ленца використовується при роботі праски, електроплити та інших нагрівальних приладів.
Робота швейних машин, електроплит, фенів та інших електричних приладів, якими користуються учні, ґрунтується на законах електродинаміки.
Широкого застосування набули явища та закони молекулярної фізики.
Вони використовуються при фарбуванні волосся, вій, губ; при приготуванні та зберіганні їжі; фарбуванні тканин та в інших технологічних процесах.
         Мої учні протягом  року    працюють  над темою  “ Фізика  в  моїй професії ”  та створюють презентації та проекти.  Учні  1 курсу   створили презентації “ Фізика з лірикою ” де показали зв’язок фізичних явищ із оточуючими нас явищами природи.         
            При вивченні молекулярної фізики учні створили проекти, в яких яскраво, на прикладах, показали зв'язок своєї професії  з молекулярною фізикою.
Проект, представлений учнями професії Кравець яскраво продемонстрував художній розпис тканин. В ньому було зроблено наголос на фізичних явищах, що мають місце у цьому процесі,: дифузія, осмос, капілярні явища, різноманітні деформації, змочування, випаровування та інше.

         В проекті “ Молекулярна фізика в професії «Перукар»”  учні поетапно розглядають процес стрижки та фарбування волосся з точки зору фізичних законів та процесів і доводять важливість знання цієї науки фахівцями перукарської справи.


          На відкритому уроці кухарі  запросили присутніх на молекулярну кухню, згадали історію створення цієї досить нової та цікавої науки, яка ґрунтується на застосуванні фізичних та хімічних явищ і процесів під час приготуванні їжі.


             Учні  групи кухарів займаються дослідженням фізичних явищ при приготуванні їжі. Так вони створили декілька яскравих проектів, в яких показали, як і де використовуються закони та явища фізики. До таких проектів належать: «Фізика шоколадних цукерок» та «Готуємо борщ!».

            На кожному уроці фізики учні простежують тісний зв’язок цієї науки з математикою, хімією, а особливо їхньою майбутньою професією. Учні розуміють,що головним чинником професіоналізму  невід’ємно виступають міцні теоретичні знання з фізики.


розклад занять